Pembaca Setia

Thursday, May 19, 2011

Perbezaan Emosi...

Asalammualaikum,

Macam mane aku boleh buat entry ni adalah sebab aku ternampak status FB member aku. Pika Rockamocha. Member klas aku lah weyh. Status nye berbunyi begini...

"tak tahu beza antara sombong dengan badmood , antara

peramah dengan gedik ? sekolah kan ? sia-2 je . benda

senang pun bingal lagi kan kau nie ? whattheheck ."




Ha...?? X dew bunyi..? Memang lah ini blog bukan nye radio... Haha.. Masih lagi bergurau.. So, korang tahu ke ape beza nye..?? Ntah la aku payah nk terang kan. Tapi aku adew pandangan aku sendiri.




Perbezaan Antara Sombong Dengan Badmood.




Kalau orang itu sombong kiter tegur die buat derk je. X kira la bape kali kite tegor sekali pon die tetap lagi dengan emosi yang sama. Tapi kalau orang tuh badmood... Bersabar lah. Habis time die badmood dye layan lah kite balik.


Perbezaan Antara Peramah Dengan Gedik.




Kalau orang itu peramah die xde la sombong ngan kite..haha.. Entah la. X tahu nk kate ape. Sebenarnye orang peramah ni pon mesty adew point baru die nk berborak. Baru nk klua kan suara yang die yang lunak tuh. Lunak lah sangat. Tapi... kalau da gedik, ape pon x bleyh. Orang dok citer pasal homework, die sebok bukak citer mekap. Orang citer pasal movie malam tadi, die sebok bandingkan "antara die dengan pelakon citer tuh sape lagi lawa". Ha...gedik lah tuh. Fuhh...panjang aku citer pasal gedik nih. Gedik btol la.


Ok la.Ini pandangan aku. Pandangan korang macam mane plak..??




p/s: aku peramah bukan gedik ye.. ade ape2 pandangan tinggal kan komen ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...