Pembaca Setia

Thursday, May 19, 2011

Lesen...Lesen...Lesen....!!!

Asalammualaikum,

Korang da makn..? Sje je tanye sebab aku baru lepas makan haha.. Fuhh... Alhamdulillah kenyang... Selepas makan, hati tenang. Baru seronok nk update blog...hihi...

Aku Nak Buat Lesen....!!!


         

Aku da pikir masak2... Bulan 6 ni kompom la aku gi amek lesen. Ini untuk kebaikan aku jugak kan. Yela kalau eksiden bleyh la aku claim insurance. Salah satu sebab aku nk buat lesen ialah....

2. Kategori Kedua: Kesalahan berkaitan tingkah laku negatif pemandu dan kesalahan teknikal pada kenderaan yang boleh menyumbang secara aktif kepada kemalangan, kesesakan dan perkhidmatan pengangkutan awam.

Kadar kompaun – Bayar dalam tempuh 1-15 hari selepas dapat saman RM150, antara 16-30 hari RM 200 dan antara 31-60 hari RM 300. Bagi mototsikal bawah 250cc, RM 100, RM 150 dan RM 300.

Contoh Kesalahan :

* Memandu laju – lebihan kelajuan kurang dari 40km/j dari had yang ditetapkan
* Membuat pusingan U di kawasan yang tidak dibenarkan
* Tiada lesen memandu
* Berhenti dipetak kuning
* Tidak mematuhi isyarat “No Entry”
* Brek tidak efisyen



Sumber: melvister.com

Fuhh... Beratus-ratus tuh... x nak aku kene macam tuh.. Wat habis duit jea. Baik aku buat lesen bayar sekali je kan. Kalau kene saman byk kali. X lagi byk duit aku habis...

p/s: jom buat lesen sama2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daily Calendar