Pembaca Setia

Friday, May 27, 2011

Sahabat, Keluarga. Mana Lagi Penting..??

Asalammualaikum,

Pergh, malam ni baru aku dapat pegang laptop. Bz btol laptop ni. Nasib baik x meletop. Haha...Ok la, semalam aku da tulis pasal Erti Sahabat Dan Nilai Nye... So, ari ni aku nak tulis pasal.....

Penting Nya Kawan, Penting Lagi Family...!!!

 Bagi aku kawan ni penting. Tapi ade sesetengah orang fikir plak kawan lagi penting dari keluarga. Betul ke..??

Kawan :-

Penting bila kau dalam kesusahan. Tapi tidak terbabit ngan personal life korang. Situasi: Andai kate korang ade masalah ngan makcik or pakcik korang ke...atau family members yang lain xkan la kawan kau nk tolong kau kan. So, dalam bab ni...kuasa kawan tuh da terbatas.

Keluarga :-

Penting pada bila2 masa. Situasi: Sama macam diatas. Kalau ade masalah ngan pakcik, suruh makcik ayat pakcik balik. Haha... Alahai, nape sampai nk buang keluarga beb. Kalau kao ade masalh ngn BF/GF keluarga pon boleh settle kan. Dalam hal ni, kuasa keluarga x terbatas.

Ha...kan dah nmpak bahawa keluarga mempunyai peranan yang penting dlam kehidupan seharian kiter. Ok la...semalam kan aku cakap kawan tu penting. Ari ni aku nk sambung la entry semalam. Aku takot lak kang adew plak yang buang family ke tepi semata-mate mementingkan kawan.

p/s: perah otak ni...haha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...