Pembaca Setia

Wednesday, May 4, 2011

Halal Ke Haram...???

Asalammualaikum,

Pekaba kepada pembaca sekalian...

Ari aku nak citer pasal hal COUPLE la..bleyh x..?? Mesti la bleh kan sebab ni blog aku ye x..?? So korang adew kapel..?? Mesti adew ye x..??

Aku berani beting la 70% budak sekolah ni mesti ade kapel masing2..bukan nak serkap jarang la tapi aku bercakap berdasar kan fakta yang aku kaji sendiri...kalau salah tolong tunjukkan.

Tak payah nak panjang lebar la kan,,,topik utama sebenarnye :

BerCOUPLE Itu PENTING Atau TIDAK..??


Berdasarkan ape yang aku tahu..kapel ni x penting pon, yelah kalau korang kapel pon hanye mendatang kan maksiat nak wat pe..?? Ye x..? Lau nak berCOUPLE tuh boleh, tapi tengok kepada niat korang gak la kan. So kalau niat baik jadi nye baik, kalau niat jahat jadinye jahat.

Law budak2 sekarang aku tahu sangat da niat korang, sebab ape nak kapel. Alahai aku pon remaja gak la..
Kat sini ade Top 5 alasan kenapa nak kapel:

1-Saje Suke-Suke
2-Nak Belaja Bercinta
3-Dengki Sebab Tengok Member Adew Awek/Pakwe
4-Sekadar Mencari Teman Untok Text Die 24 Jam
5-Saje Nak Tari Perhatian Rakan2 (Lagi2 La Kalau Die Pye Kapel Tuh Hot)

Couple,Couple,Couple...!!!





Kadang2 aku pon rase dengki n cemburu gak tengok member2 aku ramai yang ade awek. Tapi ble aku pikir balik nak wat pe adew awek ni.

So aku adew Top 5 alasan kenapa Couple X Penting:

1-Buat Abes Duit (Untok-Top Up, Hadiah Ari Jadi, Tambang Dating)
2-Buang Mase(Bile Nak Study? Law Da 24 Jam Text Je Keje)
3-Pelajaran Terganggu(Bile Da Pnat Text, Malam2 Bergayut La, Tido Lambat, Bangon Pon Lambat, Last2 Tido Dalam Kelas)
4-Buat Member Saket Hati(Time Hang Out Pon Nk Text Awek/Pakwe Bosan La Member)
5-Boring(Asyik Borak Bende Yang Same Dengan Orang Yang Same "I Sayang U, Usayang I?")

So nasihat aku... KORANG PIKIR LA SENDIRI...

Yela, x kan la aku nak masok campor dalam hal idop korang kan.So timbang la sebaik mungkin. Bagi pandangan aku la kan, member lagi penting dari awek. Contoh nye, seperti situasi di bawah.

Moto aku pancit mase aku baru balik hantar awek aku ke rumah die. And aku call die bagi tahu hal yang berlaku.

   Aku: Sayang moto I pancit.
Awek: Yeke? Kat Ner?
   Aku: Dekat jalan nak balik dari umah U ni la.
Awek: Owh yeke elok2 taw.  Naseb baik pancit je. Jangan jadi bende lain da la. Take Care.

Paling kuat pon itu je yang die cakap. X kan la die nak datang tukar tiub or tolong tolak moto aku. Tapi law aku call member aku.

      Aku: Mat moto aku pancit la.
Member: Yeke? Kat ner..??
      Aku: Kat jalan nak balik dari umah awek aku ni.
Member: Ok. Jap Lagi aku sampai tolong tukar tiub kau.
      Aku: Ok Cepat Sket, panas ni.


Tengok tuh. korang banding kan la situasi kat atas ni. So kita PIKIR LA SAME2 YE...!!!


  



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...