Pembaca Setia

Thursday, June 2, 2011

Melayu Mudah Lupe...?? Betol Ke..??

Asalammualaikum,

Hehe...first of all aku nk kecoh-kecoh bahawa masa kau g kedai tadi nk beli lauk mkan tengah hari aku tersempak ngan Kazarudin Saisi. Ala yang nyanyi lagu "memburu impian" tu la. Yang selalu berlakon watak garang2. Huhu...terkejot aku siot. Nk tegur malu plak. Kang die kate ape la plak. Hahah...yela ganggu die je.

Ok la dah terlajak jauh dah tu. Kita ke tajuk sebenar...

Betol Ke Ape Yang Orang Cakap...??

Kita selalu dengar frasa ni kan "Melayu Mudah Lupa" hmmm....betol ke..? Aku rase betul la kot. Contohnye seperti selebrti yang sedang meningkat naik sekarang ni Adinda Evans. Nak tahu sebab ape dia naik bace la entry ni Selebriti Di Kalangan Blogger..?? Betol Ke..?? Mungkin dia lupe yang dia tuh orang Melayu yang punya adat untuk di maratabat kan. Mungkin dia lupa bahawa dia ada orang tua yang perlu dihormati air mukanya. Mungkin dia malu nk mengaku bahawa dia kaum hawa yang tinggi darjat nye.

Itulah hakikat orang Melayu sekarang yang semakin lupe akan adat resam dan tatatertib sebagai orang Melayu. Jangan la kate bahawa yang muda masih lagi bersih n suci.(Tapi aku suci lagi kowttt...!!!) hehe. Bak kate pepatah la...


"Dalam setandan pisang tak semuanya elok mesti ada yang busuk."

Kita fikir la same2 ya rakan sekalian....

p/s:jadikan ini sebagai pengajaran ye...jangan ada lagi yang jadi macam ni....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...