Pembaca Setia

Friday, April 29, 2011

Lagu Hari Ini...!!! (Sedih)

Asalamualaikum Kepada Semua....

First sekali..saye nak berterima kaseh kepada yang sudi membaca blog saya...walaupon x seberapa kan.... Tekejot jugak tengok Total Pageviews Saye melonjak kan...spe x terkejot dari 58 teros naik 78.

Ok lah..entry saye kali ni berkaitan dengan Ha...!!! Lagu Kita Ke Ni..?? 
Bukan ape la kan...mesti korang sume plik...ape la budak ni nk tulis...ok...
cube korang beza kan lagu Melayu sekarang dengan lagu Indonesia sekarang... Macam x leyh nk lawan kan...X De la...bile aq dgr lagu Indonesia lirik dye ngan susunan lagu nye memang best....siap ngan solo gitar yang agak susah untuk ditiru(aq ckp cmni sbb aq maen gitar so...aq tahu la). Tapi ble aku dgr lagu Melayu plak simple je..bak kate orang maen Tangkap Muat je.... Aq bukan nak kate yang lagu Melayu ni x bagos cume kite kene mantapkan lagi lagu kita supaya dapat bersaing dengan lagu dari negara jiran... Aq tengok lagu2 kita macam nk tiru lagu2 dari barat je...macam....ntah la x tahu nk kate ape... Aq nk bagi contoh la k....
Korang pnh dgr nme penynyi ni x..?? Apit nme nye...



Aq dgr lagu-lagu bye memang best...dari segi lirik...susunan...siap ngan solo gitar yang boleh dikatakan cool la...lagu dye memang UmmphhHH ...
Antara lagu dye yang top ialah...

1-Luahan Hati
2-Dilamun Rindu
3-Tak Ku Sangka Tak Ku Duga
4-Tiada Guna
5-Sepi Memelukmu

So...Korang fikir la sendiri ye...ini cume pandangan aku jea..bile semua pendengar muzik di Malaysia ni bfikir macam ni aq rase baru la komposer2 kat Malaysia ni nk memantapkan lagi lagu2 kite...betol x..?? Apa-apa pon aku memang sokong lagu2 dari negara kita, Malaysia...aq x nk pengaruh dari luar mempengaruhi minda muzik aku ni...cewwah...haha...

Setatkat ini sajalah ye...adew apew masalh...pandangan...atau komen sila ke  Facebook Page Aku:-Jay Bunkers


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...