Pembaca Setia

Thursday, July 7, 2011

Jangan Nak Mengada-Ngada Sangat...!!!

Assalamualaikum,

Kenapa lah aku ni malas nak update entry ha..?? Dulu punye lah berkobar-kobar sangat nak update, sampai satu hari 3 ke 4 post aku buat. Hmmm...entah lah, aku mungkin perlu kan pembakar semangat yang baru lah kott... Pembakar semangat yang lame,... tak boleh la bagi tahu kan. Nanti kantoi. Huhuhu...

Berani Ke Korang Bawak Anak Dara Orang..??

Aku nak tanye lah, kepada mereka yang baru nak naik ni. Terutama sekali lelaki, berani ke korang nak tanggung ape-ape kalau korang bawak anak dara orang keluar..?? Kalau tak berani tak payah lah buat. Sebab nanti takut tak tertanggung pulak. Ha...!!! Bahaya tu, jaga-jaga lah.

Contoh nya lah kan, kalau masa korang bawak tu (terutama yang naik moto) ter-eksiden la pulak. Macam mana..?? Naya di buat nya. So, jangan nak mengada-ngada lah kan nak bawak anak dara orang kalau tak berani nak tanggung akibatnya nanti. Disebabkan korang nak merasa seronok sekejap, habis kepala kau kena pelangkong dengan bapak budak tu. Hahaha...

Bukan tak boleh bawak langsung sebenarnya. Aku pon pernah bawak anak dara orang keluar jugak (naik motor je) tapi mintak izin lah dulu ngan orang tua dia ya. Jangan lah kurang ajar. Sekurang-kurang nya orang tua dia tahu dengan siapa dia keluar, kemana, naik ape sume. Tak ade lah mak bapak dia risau sangat. Tapi ape yang penting, korang dah bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

Kemungkinan:

1- Dimarahi oleh bapak budak tersebut
2- Kemungkinan eksiden
3- Apa-apa yang mungkin berlaku

p/s: aku pun macam korang jugak baru nak naik kan...so, tulis lah ape yang sesuai dengan umur kita...huhu...

1 comment:

CikNyz said...

Assalamualaikum..lama rasenyer CikNyz tak jenguk belog ni… maaf sbb CikNyz bz dgn kije ..dikesempatan ni CikNyz nak ucapkan

Selamat berpuasa & Selamat hari Raya
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/selamat-hari-raya.html

ikuti jugak entry pasal Gunung kinabalu dari Part1-Part 4
http://syazny7.blogspot.com/2011/08/ciknyz-gunung-kinabalu.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daily Calendar